Όλοι νομίζουμε ότι έχουν ανακαλυφθεί τα τελευταία  χρόνια αλλά είναι λάθος . Είναι τόσο παλιοί όσο και τα συρόμενα κουφώματα . Η χρήση τους ξεκινά πολύ παλιά και φυσικά στα ξύλινα κουφώματα επί το πλείστον . Ο μηχανισμός αυτός στα δε ξύλινα συρόμενα κουφώματα  είχε την δυνατότητα να τα κάνει πολύ λειτουργικά . Φυσικά ήταν πολύ καινοτόμο να κάνεις  για εκείνη την εποχή μεγάλο φύλλο συρόμενο με μηχανισμό αυτού του τύπου . Βέβαια από τότε και μέχρι και τώρα έχουν αλλάξει  πολλά στον μηχανισμό . Επίσης από τότε μέχρι και τώρα έχουν αλλάξει και η απαιτήσεις της αγοράς .

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή για να μάθουμε τη είναι στην πραγματικότητα ο συγκεκριμένος μηχανισμός και φυσικά τι μπορεί να κάνει . Πρώτον ο μηχανισμός αυτός έχει ενισχυμένα ράουλα η αλλιώς ροδάκια από τεφλόν τα οποία σύρονται σε ανοξείδωτους οδηγούς . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μεγάλη διάρκεια ζωής τους μπορώ να πω ποιο πολύ από κάθε άλλο ράουλο . Επίσης όλο το σώμα που συγκρατεί τα ροδάκια είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο ανοξείδωτο χάλυβα . Το υπόλοιπο τμήμα της κλειδαριάς το οποίο είναι μείγμα από αλουμίνιο και  από ανοξείδωτο είναι και αυτό αρκετά στιβαρό για την  χρήση που κάνει . Η κλειδαριά των συγκεκριμένων μηχανισμών έχει δυο επιλογές χρήσης . Η μια επιλογή είναι για της μπαλκονόπορτες η οποίες έχουν τρία σημεία κλειδώματος πολύ ενισχυμένα . Η άλλη επιλογή είναι για μικρότερα ανοίγματα όσον αφορά το ύψος τους δηλαδή για παράθυρα με δυο σημεία κλειδώματος . Το άλλο μέρος του μηχανισμού το οποίο είναι και το ποιο εντυπωσιακό μπορώ να πω είναι η μεγάλη λαβή που φέρει μαζί του . Έχει μεγάλο μέγεθος όχι μόνον για το αισθητικό κομμάτι το οποίο βγάζει ένα πολύ κομψό αποτέλεσμα αλλά και για την καλύτερη λειτουργία του μηχανισμού .

Τελευταία έχουν βγάλει πάρα πολλά σχέδια και σχήματα όσον αφορά  τα χερούλια η αλλιώς λαβές  τα οποία έχουν όλα τους  πολύ εξαιρετικό φινίρισμα .  Το πρακτικό μέρος του μηχανισμού το οποίο δεν φαίνεται είναι η σφράγιση που επιτυγχάνει . Πιστεύω ότι ένα μεγάλο μέρος της προτίμησης του είναι ότι στεγανώνει και σφραγίζει με λάστιχα περιμετρικά στο φύλλο . Το λέω αυτό γιατί σχεδόν όλα τα συρόμενα συστήματα στεγανώνουν μόνο με βουρτσάκια περιμετρικά . Γι αυτό και η επιτυχία του συγκεκριμένου μηχανισμού βασίζεται και εξασφαλίζεται διότι πλησιάζει στην στεγάνωση τις επιδόσεις ενός ανοιγομένου κουφώματος . Αυτό δεν το λέμε εμπειρικά όσον αφορά την καλή στεγάνωση αλλά το λένε η μετρήσεις που γίνονται στους θαλάμους δοκιμών από πολλές εταιρείες δηλαδή διελάσεις όταν πιστοποιούν τα συστήματα τους . Τα δε λάστιχα που κάνουν την στεγάνωση και πλαισιώνουν τον μηχανισμό είναι όλα κατηγορίας EPDM δηλαδή πολύ  ανθεκτικά στο χρόνο , δεν πολυμερίζονται εύκολα και δεν φθείρονται εύκολα όπως τα απλά .

Με λίγα λόγια τα τελευταία χρόνια όταν η απαιτήσεις  των κατασκευών έχουν γίνει πολύ απαιτητικές  ο συγκεκριμένος μηχανισμός έδωσε πολλές λύσεις . Το λέω αυτό γιατί η αρχιτεκτονική των χτιρίων έχει αλλάξει της τελευταίες δεκαετίες με ζητούμενο τα μεγάλα ανοίγματα στης κατοικίες  ώστε η χρήση του ενεργειακού διπλού τζαμιού να είναι σε ποίο μεγάλες επιφάνειες για την καλύτερη οπτική και λειτουργική καθημερινότητα των χρηστών των κατοικιών αυτών  .

Pin It on Pinterest

Share This