Η σωστή συντήρηση των παλιών και νέων κουφωμάτων αλουμινίου , συνθετικών κουφωμάτων η και ακόμη των ξύλινων κουφωμάτων είναι μια ενέργεια η οποία πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή . Όταν έχουμε παλιά κουφώματα αλουμινίου συρόμενα χωνευτά η συρόμενα επάλληλα η συντήρηση τους πρέπει να εστιάζεται στα ροδακια η αλλιώς ραουλα . Όταν το συγκεκριμένο κούφωμα δε σύρετε σωστά κάνει ζημιά στον οδηγό του κουφώματος . Αυτό το φαινόμενο το συναντάμε στα συρόμενα κουφώματα αλουμινίου παλαιού τύπου με μονά τζάμια κυρίως . Στα συγκεκριμένα συρόμενα κουφώματα αλουμινίου τα ροδακια η αλλιώς ραουλα είναι κυρίως μεταλλικά και σέρνονται σε οδηγό αλουμινίου πολύ λεπτό με αποτέλεσμα όταν χαλάσει το ρουλεμάν από το ροδακι του κουφώματος δεν σέρνεται σωστά και τρώει η αλλιώς σέρνεται στον οδηγό δύσκολα . Γι’αυτό το λόγο πρέπει οπωσδήποτε όσο πιο γρήγορα να γίνει η αντικατάσταση του συγκεκριμένου εξαρτήματος η αλλιώς ροδακια από εξειδικευμένο συνεργείο με εμπειρία στα παλιά συρόμενα κουφώματα .

Επίσης ποτέ δεν πρέπει να αλλάζουμε μόνο το ένα ροδακι αλλά πάντα και τα δύο . Δηλαδή όσα ραουλα έχει το κάθε φύλλο θα πρέπει να τα αντικαταστήσουμε όλα με νέα πιστοποίημενα εξαρτήματα . Επίσης όταν γίνεται αυτή η παρέμβαση στα παλιά συρόμενα κουφώματα αλουμινίου καλό θα είναι να αντικαταστήσουμε και τα βουρτσακια η αλλιώς τσοχες με νέου τύπου τα οποία είναι σιληκονουχα και φυσικά πυκνότητας 4P . Και το τελευταίο που μένει για να ολοκληρωθεί η συντήρηση των συρόμενων κουφωμάτων είναι η κλειδαριές τους η οποίες είναι και αυτές τόσο ταλεπορημενες όσο και τα άλλα μέρη του κουφώματος . Τέτοιες κλειδαριές πλέον μπορουμε να βρούμε στο εμπόριο πάρα πολλές δηλαδή και εσωτερικές χωνευτες και εξωτερικές . Εξωτερικές κλειδαριές μπορούμε να βάλουμε και επιπλέον των χωνευτων κλειδαριών για το λόγο ότι ανεβάζουμε και αναβαθμίζουμε το επίπεδο ασφαλείας των συρόμενων κουφωμάτων αλουμινίου .

Ότι παρεμβάσεις κάνουμε στο ένα φύλλο το ίδιο κάνουμε και στο άλλο δηλαδή εννοείται και στο φύλλο τζαμιού και στο φύλλο του πατζουριου . Αυτήν την κατηγορία συρόμενων κουφωμάτων με τα μεταλλικά ροδακια την τοποθετούσαν έως και στης αρχές της δεκαετίας του 1990 . Αυτήν την κατηγορία συρόμενων κουφωμάτων η οποία έκανε την εμφάνιση της τέλος της δεκαετίας του 1960 την ξεχώριζε το χρώμα το οποίο ήταν μόνο ανοδειωση και σε αποχρώσεις όχι πολλές επιλογές δηλαδή την καφέ , την ασιμη και λίγο ποίο σπάνια την χρυσαφη η αλλιώς την σαμπανιζε . Κάπου στο τέλος της δεκαετίας του 1980 ήρθε στο κλάδο των κουφωμάτων αλουμινίου η ηλεκτροστατική βαφή με πούδρα βέβαια λευκής απόχρωσης . Μετά η γκάμα των αποχρώσεων εμπλουτίστηκε και με άλλες αποχρώσεις σε σημείο τώρα που μιλάμε έχει μια ατελείωτη ποικιλία χρωμάτων . Αν και πάλι το σχήμα των προφίλ που χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή συρόμενων κουφωμάτων αλουμινίου ήταν τετραγωνικής διατομής και σχεδόν μικρό σε μέγεθος γι’αυτό και δεν γινόταν να σηκώνει πολύ φορτίο .

Πλέον όταν έγινε η μετάβαση στα νέου τύπου συρόμενα κουφωμάτα με την επιλογή να έχουμε ανοξείδωτους οδηγούς στο κάτω μέρος τότε το κούφωμα έγινε πιο εύκολο στην κύλιση ακόμη και με μεγαλύτερα φορτία . Τώρα πλέον τα νέα ενεργειακά κουφώματα έχουν μόνον ανοξείδωτους οδηγούς και φυσικά εξελιγμένο τύπο κλειδαριών με αποτέλεσμα η συντήρηση να είναι όλο και ποίο εύκολη και να περιορίζεται μόνο στο σωστό καθαρισμό τους .

Pin It on Pinterest

Share This